۱۳۹۲ آبان ۲۶, یکشنبه

حفظ رتبه گوگل در هنگام تغییر دامنه – ۳۰۱ Redirect


وقتی می خواهید دامنه خود را عوض کنید باارزش ترین چیز وبسایت شما ممکن است از دست برود چیزی که ممکن است مدت ها برایش زحمت کشیده باشید. اما موتور های جستجو راه حلی ارائه کرده اند آن هدایت کردن تک تک لینک های دامنه قبلی به دامنه جدید. در ادامه طی چند مرحله این ترفند را به شما خواهیم آموخت.

۱) دامنه  قبلی را از لیست “Parked Domain” خارج کنید و یا  اگر در لیست “Add-On Domain” قرار دارد یک دایرکتوری جدید بسازید و دایرکتوری دامنه را به آن تغییر دهید.

۲)دامنه قدیمی را به لیست ”Add-On Domain” اضافه کنید این دامنه به یک دایرکتوری جدید متصل می شود. ما فرض می کنیم نام دامنه قبلی ما “old-domain.com”  می نامیم. پس دایرکتوری جدید ما هم با نام ساخته خواهد شد. ما اینجا  فرض می کنیم شما قبلا دامنه جدید را جایگزین کرده اید.

۳)حالا با استفاده از نرم افزار مدیریت فایل به دایرکتوری روت دامنه قذیمی که  ”old-domain.com”  است می رویم.

۴)یک فایل جدید به نام

“.htaccess”

بسازید. نام این فایل فقط شامل یک پسوند است. این فیل یک فایل برای معرفی تنظیمات دایرکتوری و یا کل دامنه به سرور آپاچی است پس اگر از سروری غیر از آپاچی استفاده می کنید این ترفند به کار شما نخواهد آمد.

۵)متن زیر را داخل این فایل بنویسید و ذخیره کنید. توجه داشته باشید که باید به جای عبارت “new-domain.com” دامنه جدید خودتان را جایگزین کنید.

Redirect 301 /   http://new-domain.com/


0 نظرات:

ارسال یک نظر